Ülker Perakandede Yeni Sisteme Geçiyor
Ülker Perakandede Yeni Sisteme Geçiyor  Uçak Bileti

Ülker Grubu, Türkiye’de bakkal alışverişinin büyük bölümünün veresiye yapılmasından hareketle, en ücra noktalara kadar ulaşmasını sağlayacak yeni bir dağıtım yapılanmasına gitti.

Ülker’in bakkal ve büfelere dağıtım yapan Atlantik, Atlas, Merkez ve Esas adlı pazarlama şirketleri Horizon (Ufuk) Gıda isim altında birleşti. Horizon Gıda Uluslararası Satış Operasyonları Başkan Yardımcısı Kemal Gül, ‘Bakkallık öldü’ ifadesine katılmadıklarını belirterek, “Türkiye’de bakkal alışverişinin yüzde 64’ü veresiye. Marketler bakkaldan müşteri çaldığı için değil, tüketim arttığı için büyüyor. Veresiye sürdükçe bakkaldan alışveriş devam edecek.

2.5 milyar lira ciro hedefi
Bakkalların geleceğine inanıyoruz. Ülker ürünlerini en ücra noktalara kadar ulaştırabilmek için dağıtım işini Horizon Gıda altında yeniden yapılandırdık. 2 bin araç ve 3 bin personelle 2.5 milyar lira ciro hedefliyoruz” dedi.

Ülker’in bakkal ve büfelere dağıtım yapan Atlantik, Atlas, Merkez ve Esas adlı pazarlama şirketlerini mart ayı başından itibaren Horizon Gıda altında topladıklarını kaydeden Gül, şunları söyledi:

“Bakkal ve büfelerin daha iyi hizmet almasını sağlayacak bir yapılanmaya gittik. Artık bu alana tek şirket olarak gideceğiz. Perakendeciye istedikleri ürünü götüreceğiz. En çok tercih edilen 700 ürünü belirledik. Atıştırmalık, temel gıda, süt, yoğurt gibi, tüketicinin stok yapmadığı, günlük tüketilen ürünleri vereceğiz. Üç ayda bir de ürün listemizi satış ve dağıtım performansına göre gözden geçirip yenileyeceğiz. Böylece geleneksel kanalın da satışları artacak.”

180 bin noktaya ulaşıldı
Kasım ayından bu yana pilot bölgelerde çalıştıklarını belirten Gül, şöyle konuştu:
“Sonuçlardan gayet memnunuz. Ürünlerimizi tüketiciye yürüyüş mesafesinde ulaştırmayı hedefliyoruz. Türkiye’de 230 bin civarında satış noktası var. Bunun 200 binden fazlası bizim hedefimizde. Eski sistemde bu noktaların yarısına doğrudan satış yapabiliyorduk. Çünkü distribütörlerimiz uzak noktalara her hafta gitmek istemiyordu. O zaman da ürün zincirinde ve bulunurluğunda aksama oluyordu. Bakkal ürünü spottan ya da ara toptancıdan alıyordu. Oysa yeni sistemle haftada 180 bin noktaya bizzat gidip satış yapma ve sipariş alma imkanımız olacak.”

Sabri ve Asım Ülker’in felsefesini yaşatacak
Kurucuları Sabri ve Asım Ülker’in ‘Ürünün tüketicinin boğazından geçene kadar takip edilmesi’ felsefesini yaşatacaklarını söyleyen Kemal Gül, “Yıldız Holding, 1944 yılında yola çıktığından beri geleneksel kanalın gücüne inanmış ve bu alana yatırım yapmış bir kurum. Biz bugün de bakkalın varlığına ve geleceğine inanıyoruz. Bugün Türkiye gerçeğinde haftada 180 bin noktaya bizzat giden ve hem sıcak satış yapıp, hem sipariş alan bir sistem yok. Bu anlamda tekiz diyebilirim” dedi.

2 bin araç ve 3 bin kişiyle hizmet vereceklerini belirten Gül, “Bu ordu aynı zamanda bakkal ve küçük marketlere raf düzenleme, tanzim ve teşhir hizmeti de verecek. 2012 yılında pazarın üzerinde çift haneli bir büyüme hedefimiz var” diye konuştu.

05.03.2012 / Milliyet